Friday, December 10, 2010

KÜSITLUS: Vene keele lauluvõistlus

Tegime elektroonilise küsitluse gümnaasiumi õpilastele, et teada saada, mida nad arvavad vene keele üritusest. Oli tore, et sellele vastas palju õpilasi, kes jagasid meiega oma mõtteid, ettepanekuid ja soove. Intervjuule vastas kokku 46 õpilast.


Kokkuvõte õpilaste vastustest:


1. Millised on positiivsed küljed seoses selle ürituse korraldamisega?
Ettevalmistus ja kava välja mõtlemine. Saab ise lavakogemust juurde. Saab näha palju huvitavaid etteasteid. Kogu üritus on positiivne, kõigepealt koos kogu klassiga koostööd teha, hiljem teistele esineda ja oma töö vilju nautida. Saab nalja. Paljud võtavad seda üritust tõsiselt ja üritavad pakkuda pealtvaatajatele võimalikult palju meelelahutust. Suurendab klassis ühtekuuluvust, arendab vene keele oskust. Sa veedad palju aega koos oma klassikaaslastega ja õpid teiste arvamustega arvestama. Rutiinsele koolipäevale mõnus vaheldus, saab teostada oma ideid ja ennast välja elada natuke teistes olukordades kui tavaliselt.

2. Millised on negatiivsed küljed seoses selle ürituse korraldamisega?

Raske on õppida pähe vene keeles laulusõnu. Paljud ei taha osa võtta. Kostüümide valmistamine ja näitlemine on raske. Vahel teevad kohtunikud kummalisi otsuseid. .Mõned õpetajad suruvad oma igavaid laule peale. Vene keelest ei saa aru. See on kohustuslik. Sellist üritust ei reklaamita meil koolis üldse. Probleemid laulu valimisega, klass ei ole tihti ühel meelel. Paljudele lööb esinemise ajal lavakramp sisse ja ei saagi midagi tehtud. Sellel aastal oli liiga lühike etteteatamisaeg.

3. Mida teie arvates võiks olla teistmoodi või parem?

Vene keele päev on liiga lärmakas, võiks olla parem distsipliin saalis. Oleks päris huvitav teha nii, et samal ajal, kui õpilased laulavad, võiks seina peale midagi näidata. Rohkem selliseid üritusi. Võiks keskenduda rohkem koreograafiale kui laulusõnadele ja nende pähetuupimisele. Žurii peaks olema objektiivsem ja hindama pigem professionaalsust, kava raskust, kuidas on kõik välja mängitud. Eelnevalt on hinnatud liiga kõrgelt labasust ja odavat populaarsust otsivaid esitlusi, mis oma olemuselt ei ole eriti midagi väärt, aga siiski saavutavad kõrgeid kohti. Vene keele õpetajad võiksid rohkem tegeleda selle üritusega ja abistama.


4. Kui soovite midagi lisada, siis kasutage võimalust :)
Tuleks hinnata rohkem kavade valmistust, osavõttu ja esinemist, kui riietust.

Tore, et selle aasta meediarühmad nii aktiivsed on. Edu edaspidistes tegemistes!
Oleks tore kui meie kooli järgmised põlvkonnad jätkaksid seda traditsiooni.





Samuti viisime sama intervjuu läbi ka koolitöötajate keskel. Sellest võtsid osa kaks vene keele õpetajat ja kaks juhtkonna liiget.

1. Millised on positiivsed küljed seoses selle ürituse korraldamisega?

Selle ürituse esialgne eesmärk oli tutvuda vene kultuuriga, õppida vene keelt, sellepärast tahetakse, et valitud laulud oleksid head, õpetlikud ja kasulikud. Proovid ja ettevalmistused: see ühendab klassi tervikuks, klass võtab ise midagi ette, teevad kollektiivitööd. Õpilased õpivad uusi laule, nende sõnavara rikastub. Meeldib see, et õpilastel on soov esineda ja laulda. Lapsed ise teevad väga korralikult proove, kasutatakse tehnikat (mikrofonid jne), gümnaasiumi omad just. Õpilased saavad esineda. Olid väga positiivsed emotsioonid nende lauluvõistlustest. Vene keele õpetajad on nii armsad, viitsivad korraldada neid üritusi.


2. Millised on negatiivsed küljed seoses selle ürituse korraldamisega?

Noored valivad kiireid ja populaarseid laule. Kuigi selle ürituse eesmärk on tutvuda vene kultuuriga, siis siin jääb see eesmärk saavutamata. Raske on kõiki tööle panna, sundida. Gümnaasiumi lastel on väga palju tunde ning päeva lõpuks on kõik väsinud, et teha proove peale tunde. Osadele õpetajatele ei meeldi, et lapsed lähevad tundidest ära proove tegema. Ikka on vaja tundidest ära saada ja ma arvan, et õpetajad võiksid mõista õpilasi.


3. Mida teie arvates võiks olla teistmoodi või parem?

Võib-olla järgmisest aastast tuleb nii, et sellest üritusest võtavad osa ainult need, kes tõesti tahavad osaleda. Näiteks kokku 7 laulu 6-12. klasside peale. Tahaks alati, et oleksid kostüümid – nad kaunistavad esitlust. Tuua tagasi traditsiooni, kus õpilased esitasid ka luuletusi. Samuti stseenid. Sel aastal oli juba suur edasiminek, et see üritus toimub erinevates gruppides: 6-7 klassid, 8-9 klassid ja gümnaasium. See on väga hea. Seda võiks jätkata. Laulude vahelduseks võiks võtta midagi muud, näiteks videote tegemine, muusikavideod. Võiks proovida ka näidendeid teha.


4. Kui soovite midagi lisada, siis kasutage võimalust :)

Kui järgmine aasta korraldatakse sama üritus, võiks kõik osaleda. Et see traditsioon toimuks meie koolis igal aastal. Loodan, et jägmisel aastal on sama suure hoolega see üritus ettevalmistatud ja lapsed võtaksid sama tõsiselt seda. Suur, suur tänu kõikidele vene keele õpetajatele nii toreda nädala eest ja ka õpilastele, kes nägid vaeva esinemistega .



Tegime ka selle põhjal esitluse, mida saab näha SIIN.


Küsitlus: Mariam Tkatš

Tekst: Villem Mesila, Mariam Tkatš

Teksti redigeeris: Margit Reinsalu


No comments:

Post a Comment