Friday, October 1, 2010

Välisriikide õpetajad külastasid meie kooli.

    


1.oktoobril toimus sündmus, kus e-twinninguga seotud Euroopa õpetajad tulid uudistama meie kooli
    Meie, õpilased, võtsime neilt meediaprojekti raames intervjuusid ja tegime pilte.





Esimene intervjuu tegin õpetajaga Lõuna-Rootsist.
NB!Tekstid on tõlgitud eesti keelde.
Johanna küsitlus:
Johanna: Tere! Ma olen meie kooli pressist. Kas oleks võimalik teilt mõned küsimused küsida?
õpetaja: Jah, muidugi.
J: Kuidas teile meie kool siiani meeldib?
õ:Väga kena näeb välja.
J:Kust te pärit olete?
õ:Ma olen Rootsist.
J:Kas teie arust on Eesti koolid teistsugused võrreldes Rootsi omadega ja kuidas?
õ:Ma töötan väiksemas koolis, kui see. Aga ma arvan, et üks erinevus on see, et siin Eestis sa alustad koolis käimist 6 aastaselt ning käid lõpuni samas koolis. Rootsis me käime kuni üheksanda klassini samas koolis ning peale seda vahetame kooli. Ning teie kool näeb väga puhas välja.
J:Kas te olete mõtlete projektide tegemisest meie kooliga?
õ:Jah, see oleks tore.
J:Kas te oskate selgitada, mis on e-twinning neile, kes sellest varem kuulnud ei ole?
õ:Ma olen uus selle asjaga. Põhimõtteliselt see on suhtlemine/kontaktide loomine õpilaste ja õpetajatega välisriikidest. Ja ka arendada erinevaid oskusi ja teadmisi teistest kultuuridest, keeltest.
J: Kas te olete ka ise õpetaja? Kui jah siis mis aine õpetaja?
õ:Jah, ma õpetan prantsuse, inglise ja rootsi keelt.
J:  Aitäh teile! Head päeva.
õ. Aitäh!

Järgmise intervjuu tegin ma õpetajaga Lätist.

Johanna: Tere! Ma olen kooli pressist. Sooviksin teilt paar küsimust küsida.
õpetaja:Jah, meeleldi.
J: Kas Läti ja Eesti koolid erinevad üksteisest palju?
õ: Jah, mõned asjad tõenäoliselt erinevad.
J: Kas see on teie esimene kord Eestis olla?
õ: Ei, muidugi mitte. Mulle meeldib Eestis, olen siin mitmeid kordi käinud.
J:Kas te oskate seletada inimestele, kes pole varem e-twinningust kuulnud, mida see täpsemalt endast kujutab?
õ:Ausalt öeldes, ma ütleksin, et ma olen ka ise päris uus kõigele sellele, aga osa sellest on teha internetis koolidevahelisi projekte.
J:Kas te mõtlete ka ise mõne projekti tegemisele meie kooliga?
õ:Jah võib-olla küll.
J: Suur aitäh teile, see on kõik.
õ:Aitäh teile.

Esimene intervjuu oli ühendkuningriikidest õpetajaga:    

Ragnari küsitlus:                                                                          
!Tekst on tõlgitud vastavalt Eesti keelde
Ragnar: Tere! Mina esindan meie kooli pressi ja sooviksin teie käest mõned küsimused küsida.
Õpetaja:Meeleldi!
R: Mis asi täpselt on E-twinning?
Õ: E-twinning on kui inimesed erinevatest riikidest saavad kokku ja loovad uusi suhtlemis viise läbi interneti. Enamasti on see loodud õpilastele ja õpetajatele. Minu jaoks on see ka muidugi uus teema.
R: Mida ta arvate meie koolist?
Õ: See on väga puhas ja näeb üsna moderne välja.
R: Kus riigis teie õpetate?
Õ: Mina õpetan Šotimaal keskkoolis Hispaania keelt.
R:mitu aastat te olete õpetanud?
Õ: 15 aastat.
R: Mida te arvate meie väikesest pealinnast?
Õ:Me jõudsime siia alles eile aga siiani paistab väga puhas ja korralik.
R: Äitah intervjuu eest ja Head päeva!
Õ: Äitah teilegi.

Teine intervjuu oli Rootsimaalt õpetajaga.
R:Vabandust, ma esindan kooli pressi ja sooviksin teile paar küsimust esitada.
Õ: Hüva.
R: Kuidas te seletaksite inimesele mis asi on E-twinning?
Õ: See on projekt kus sa saad hoida ühendust teiste koolidega erinevatest riikidest ja panna õpilsed teineteisega koostööd tegema erinevates projektides.
R: Kust riigist te tulete?
Õ: Ma tulen Rootsist.
R: Kas haridus taseme süsteemid on samad teil kui siin?
Õ: Natukena, aga mitte kõik. Näiteks siin on koolid 1-12 aga Rootsis on kuni üheksandani ja siis minnakse teise kooli kus o ainult klassid 10- 12.
R: Kui kaua te olete juba õpetaja olnud?
Õ: 16 aastat.
R: Mis te arvate meie linnast?
Õ: see on väga kaunis ja siin on imeilus ilmastik.
R: Äitah küsimuste eest.
Õ: palun väga ja äitäh teile.

Pilte on võimalik näha siit:  PILDID

Intervjuu: Johanna , Ragnar
Pildid: Raimond

No comments:

Post a Comment