Friday, April 29, 2011

Lõpukirjand

Esmaspäeval, 25.aprillil kirjutasid meie kooli abituriendid lõpukirjandi. Riigieksam algas kell 10.00 ja kestis 6 tundi. Tuli kirjutada vähemalt 600-sõnaline arutlev tekst ette antud teemadega, mis olid:




1. Minu Eesti
2. Sotsia
almeedia mõjust inimsuhetele
3. Ühiskonna arengu võti on haridus
4. Elu mõte on üksteis
ele tuge pakkuda. (Iiri vanasõna)
5. Igal ajal on oma nägu
6. "Kui palju on asju, mida ma ei vaja." (Sokrates)
7. "Ajaloost õpime seda, et inimene ei õpi ajaloost." (Georg Wilhelm Friedrich Hegel)
8. Kultuur meis ja meie ümber
9. Kuidas kirjandus on mõjutanud minu tõekspidamisi?
10. "Eesmärk on see, mis annab elule tähenduse." (Theodore Parker)





Tegin ka elektroonilise küsitluse, millest võttis osa 21 õpilast. Siin kokkuvõtvalt vastused:


1. Mis kirjandi teema valisid?

Kõige populaarsemaks osutus teema " Sotsiaalmeedia mõjust inimsuhetele ", mille valis 10 õpilast. Teiseks tuli "Ühiskonna arengu võti on haridus" ning kolmandaks "Kui palju on asju, mida ma ei vaja."

2. Kuidas kirjandiks ette valmistusid?


- Kuidas ikka. Tegin kooli jaoks kirjandeid, kirjutasin kodus enne kirjandit, lugesin eksamikeskusest tüüpilisi eksamivigu, mis tehti, mille tulemusena selgus, et ma teen täpselt samasuguseid tüüpvigu. Lugesin teemade kohta häid kirjandeid, mida leidsin netist, otsisin materjale.
- Magasin
- Ei valmistunudki.
- Hoidsin end pidevalt uudistega kursis ja üritasin oma õigekirja, mis on absoluutselt kohutav, parandada.


3. Mis teemal oleksid soovinud kirjutada?

- Sport
- Keskkond
- Kultuur meis ja meie ümber
- Ma ei oskagi nii öelda, aga polnud ühtegi sellist "WOW, SEE ON MINU TEEMA" teemat.
Selletõttu olid osad sõnad pastakast justkui välja pigistatud.


4. Mis plaanid on peale gümnaasiumit?

- Ülikool/kutsekool (14 õpilast)
- Pole otsustanud (3 õpilast)
- Muu (4 õpilast)


































Tekst : Margit Reinsalu
Redigeeris : Mari-Liis Laan

No comments:

Post a Comment